Dinsdag 4 augustus

Lieve allemaal,

Tringelingeling……. Dit was de  wekker vanmorgen om 05.00u. Een half uur later kwam de bewaker ons ophalen, om snel wat te eten voor de safari. Dat de bewakers zijn nodig zijn is duidelijk, want we aten samen met de olifanten ons ontbijt op. Onder begeleiding van Bamboe Bil reden we naar het safaripark. Hij liet ons de olifanten, buffels, impala’s, Bumba’s en arenden zien. Als kers op de taart zagen we een jonge leeuw met zijn familie. Bij het verblijf genoten we van een heerlijk uitgebreid ontbijt. Na dit ontbijt pakten we onze spullen en vertrokken we het verblijf van vanavond. Onderweg stopte we bij verschillende houtmarkten, waar we verschillende souvanirs kochten voor het thuisfront. Op deze markt bleek veel familie te lopen, want de verkopers noemde ons sisters of brother.

Na hoogte, meters en bochten kwamen we bij een restaurantje bovenop de heuvel. Op dit punt konden we uitkijken naar Lake Malawi. Wist u dat Lake Malawi even groot is als Nederland? En wat de lunch betreft waren ze volgens  Malawis  begrippen goed  op tijd; Nederlands tijd waren ze een uur te laat;) We kregen papaya ten compensatie wat we lekker opsmikkelde.

Hierna vervolgde we naar Lake Malawi om daar te kunnen overnachten. Toen we bij de eindbestemming naderde, was de zonsondergang in volle gang. We trokken snel onze zwemkleding aan om in het water hiervan te genieten. Hierna gingen we eten aan een lange tafel met uitzicht op ons privé strandje. De bar was slechts bevoorraad, dus gingen we met een local naar de winkel voor wat drankjes. Onderweg kwamen we verschillende nachtvissers tegen, waar we morgen meer van zullen horen.

Nu lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag!