Zaterdag 29 juli

Hallotjes allemaal,

We willen jullie graag meenemen op ons avontuur van afgelopen zaterdag, een dag vol ontdekkingen en plezier! In plaats van te werken op het Stephanos-compound hadden we een vrije dag om Malawi te ontdekken.

Onze dag begon met een vrolijke rit in een opvallende roze bus, die ons naar het safaripark 'Game Haven Lodge' bracht. De rit van een uur vloog voorbij dankzij de prachtige landschappen en het dagelijkse leven van de Malawianen dat we onderweg zagen. Aangekomen in het park, hebben we eerst wat gedronken om daarna te voet op verkenning te gaan. We hadden het geluk om zebra's, gnoes en zelfs een giraffe van dichtbij te zien! Hoewel het warm was, was het de inspanning meer dan waard. Na onze wandeling stond er een heerlijke lunch voor ons klaar.

Onze volgende stop was het stadje Mulanje, waar een indrukwekkende berg van maar liefst 3000 meter hoog ons opwachtte. Onderweg genoten we van het uitzicht op uitgestrekte theevelden. Bij aankomst werden we begroet door vriendelijke verkopers met kleurrijke koopwaar. Het was een leuke ervaring, hoewel het soms een uitdaging was om vriendelijk "nee" te zeggen 😉. Na deze korte stop gingen we verder naar een parkeerplaats, vanwaar we onze klim naar de bergen begonnen. Het was een flinke tocht, maar gelukkig hadden we genoeg water en hielpen we elkaar op de lastige stukken.

Na een uur stevig klimmen bereikten we een prachtige waterval. Sommigen van ons waagden een sprong in het ijskoude water van 7 graden,  een verfrissende beloning na de inspanning! De terugweg bleek verrassend uitdagend, met steile stukken die ons geduld en teamwork op de proef stelden. Maar we hebben veel gelachen en zijn veilig beneden gekomen, waarbij we zelfs nog apen zagen!

In het donker reden we terug naar Blantyre, een ervaring op zich met het drukke verkeer en de soms chaotische rijstijl. Donkere wegen, links rijden, rechts inhalen, en zelfs auto's repareren langs de weg, ook gebruiken ze 1 weg voor fietsen, wandelen en rijden.

In Blantyre hebben we genoten van heerlijke pizza's, biefstuk, en andere lekkernijen. Dat hadden we echt verdiend na zo'n avontuurlijke dag! Rond tien uur 's avonds kwamen we moe maar voldaan terug bij het compound.

We kijken terug op een heerlijke en ontspannende dag. Na een week hebben we echt al een hechte groep en begint het als een familie te voelen. Op na de volgende twee weken.