Voorstelrondje 🤍


Dag thuisfront,

Het is bijna zover! De weken vliegen voorbij en voor je het weet zitten we in Malawi.

Maar voordat we gaan willen we ons even aan jullie voorstellen:



Hello!!!


Jaaaaa!! Nog een paar weekjes en dan stappen wij voor het eerst in een vliegtuig!!! Spannend!!

Maar we willen ons eerst even voorstellen voordat we aan deze reis gaan beginnen:


Wij zijn Lennard en Lieneke van der Ham, wonen in Ochten en hopen 3 september 3 jaar getrouwd te zijn.

Lennard heeft een eigen bouwbedrijf en Lieneke werkt in de thuiszorg. 



Verder zijn we 21x  oom/tante en daar genieten we altijd enorm van! 

We hebben allebei enorm veel zin in dit nieuwe avontuur! We hebben de groep ook al een paar keer ontmoet met een informatieavond, bbq en spelletjesavond. En wat een gezellige mensen gaan er mee! 

Dat maakt alles nóg leuker! 

We hopen op een onvergetelijke reis samen met de groep. Kijken en beleven jullie dit met ons mee? 




————————————————————————


Hallo, 

Ik ben Jonathan Hoogendoorn🙋‍♂️. Ik ben 21 jaar oud en ben woonachtig in het prachtige Woudenberg. In het dagelijks leven houd ik me graag bezig met het werken binnen de gehandicapten zorg. Ik ben geboren en getogen in een echt zorggezin. Uit liefde en passie voor het werk heb ik samen met mijn broertje @dekleinehooiberg opgezet waar ik me voornamelijk op zaterdag bezig houdt met de opvang van kinderen met een beperking. 


Binnen mijn familie zijn er regelmatig mensen naar 

Afrika gegaan en kwamen dan altijd terug met  mooie en ontroerende verhalen! Daarom wil ik zelf ook graag naar Afrika gaan en daar de mensen een klein beetje liefde proberen te brengen. 


Komende maanden wil ik mij heel graag bezig houden met geld in te zamelen, samen met onze mooie actie groep. Ons doel is om jullie mee te nemen in onze voorbereiding en onze reis naar Malawi.




————————————————————————



Lieve mensen, 

nog een aantal weken en dan begin ik, zoals jullie weten aan een hele bijzondere, avontuurlijke ervaring. Ik kan niet wachten om mijn koffers te pakken, het vliegtuig in te stappen en kennis te maken met de Malawianen. 🇲🇼  

 

Oké, maar ik zal me eerst even kort voorstellen voor degene die mij niet kennen. 

 

Ik ben Marlies Ooms, 26 jaar en ben werkzaam op een schippersinternaat als pedagogisch medewerkster.  Ik hou van lekker en goed eten 🧁 en in mijn vrije tijd ben ik bezig met muziek, 🎶 maak ik foto's  📸  en geniet ik van het wandelen, skaten, suppen, mountainbiken en nog zoveel meer in de natuur. 🍃🌷 In de vakantie ben ik dan ook vaak te vinden in de bergen ⛰️ en maak ik daar mooie hikes.  

 

Verder woon ik in Groot-Ammers en kom ik uit een big familie. Mijn ouders hebben 11 kinderen, waarvan er best wat getrouwd zijn. Totaal met aanhang zitten we momenteel aan een mooi rond getal van 40 personen, je kunt je voorstellen, een gezellige drukke boel dus. Naast mijn familie, hecht ik ook veel waarde aan mijn lieve vrienden. 

 

Genoeg over mezelf, ik kan niet wachten om mijn liefde & zorg uit te dragen voor de medemens in Afrika. Samen met mijn groepsgenoten hoop ik jullie snel meer te delen via dit kanaal over onze reis naar Malawi. 🇲🇼  

 

Veel lees en kijk plezier. ✨

 

Liefs, 

Marlies Ooms




————————————————————————


Ha iedereen,

Mijn naam is Lydia Florijn. Ik ben 22 jaar oud en woon in Nieuwland. Ik werk op de Leidsche Hoeven in Tricht, een mooie dagbestedingslocatie voor mensen met een verstandelijke beperking.


Op meerdere manieren heb ik over de stichting Stephanos gehoord. Al snel werd ik enthousiast toen ik over de werkvakantie hoorde. Ik houd ervan om me in te zetten voor een ander en zeker in het buitenland, waar de mensen het zo nodig hebben.


Ik heb er echt ontzettend veel zin in en kijk er enorm naar uit. Zeker omdat ik samen met een aantal leuke mensen hoop te gaan die ik ken. Daarnaast kijk ik er naar uit om de anderen in de groep nog beter te leren kennen, terwijl we samen in de zomervakantie onze medemens hulp mogen bieden. Het duurt nu niet lang meer voordat we hopen te gaan. Het wordt echt al de dagen aftellen! Zin in 🤩



————————————————————————


Moni Nonse

 

Ja, dat is Malawiaans! Wij zijn namelijk al aardig in de Malawistemming. Moni nonse betekent ‘hallo allemaal’ in het Chichewa. Over een paar weken hopen we in dat (w)arme Afrikaanse land te zijn. Voor ons is dat niet voor het eerst. We zijn al vijf keer op de compound van Stéphanos geweest en nog zijn we het niet zat. Dat zegt wel wat, toch?

 

Wij zijn Job en Marita Oostdijk en we wonen in Yerseke. In het dagelijks leven is Job aannemer. Hij bouwt samen met zijn collega’s huizen, bedrijfspanden, ambulanceposten, veranda’s enzovoort. Marita is docent en geeft Nederlands aan vluchtelingen die in het asielzoekerscentrum in Goes wonen

 

Waarom we weer naar Malawi gaan? Het is zo waardevol je vakantie te besteden in dienst van de ander. Helpen waar nodig is. Oog hebben voor je naaste. Omringt zijn met kinderen. Naar de kerk gaan in een heel andere setting. Al met al is het werkelijk een indrukwekkende ervaring. We kijken er weer naar uit! Alhoewel, het lijkt ons ook wel moeilijk om de hongersnood die er nu is, van dichtbij te ervaren. 

 

Wat mooi is, is de support die we hier op het dorp krijgen. Kinderen verkopen kaarten en plantjes. Een paar vrouwen zijn aan het breien en haken geslagen. Er ligt hier een grote stapel dekens en knuffels Pas kwamen er twee zusjes hun liefste poppen en knuffels brengen: voor de arme kinderen die geen vader en moeder meer hebben. Dat is toch lief, hè!

 

Zikomo kwambiri (hartelijk dank) voor al deze steun en veel leesplezier met dit blog!

 

Groetjes,

Job en Marita


————————————————————————


Ha allemaal,


Wij zijn Peter Bronkhorst en Marieke Treur. 22 & 20 jaar oud en hebben ondertussen al bijna 4,5 jaar verkering🤗 Peter woont in Uddel en Marieke komt uit Streefkerk. 


Peter werkt sinds 2 jaar, met veel plezier,  als uitvoerder op de bouw en Marieke werkt in de winkel als verkoopmedewerkster. 


Verder komen we uit twee hele gezellige, lieve families waar bij we al 8 keer oom/tante mogen zijn, met de 9e & 10e op komst. We genieten zo erg van al die kleintjes💘 


We zien erg uit om over een paar weken naar Malawi te reizen en ons daar in te zetten voor onze naasten (met uiteraard een beetje gezonde spanning erbij)💓 


Groetjes,

Peter en Marieke


————————————————————————


Ha allemaal,


Ik ben Derk Vis en woon in Krimpen aan den IJssel. 

In december ben ik gestopt met de studie bedrijfskunde. Na de zomer hoop ik te starten met de opleiding ondernemerschap en retailmanagement. Door mijn tussenjaar ben ik nu extra veel werkzaam in een tuincentrum waar ik al een paar jaar met veel plezier werk als verkoper.


Ik droom er al heel lang van om op reis te gaan naar Afrika en om daar de cultuur van Afrika en de natuur te leren kennen. Verder lijkt het me heel mooi om door middel van een werkvakantie een steentje bij te dragen aan het ontwikkelingswerk wat daar gedaan mag worden. 


Nog een paar weken en dan is het zover! Ik kan niet wachten😃




————————————————————————



Hallo!


Ik ben Ineke van Herwijnen, maar de meeste mensen noemen mij "ien". Ik ben 26 jaar oud en woonachtig in het mooie Brabant. 

Ik hou van afwisselend werk en geniet 3 dagenlang van mijn leerlingen in groep 3. Ik vind het een mooi beroep, omdat je veel tijd mag doorbrengen met kinderen, hen de eerste beginselen mag aanleren en hen onderwijzen in Gods Woord. Ik ben een juf die ook écht kan genieten van het (spontane) contact met kinderen, het zingen van allerlei liederen en het aanleren van letters, woorden en zinnen.

Naast mijn werk als juf, speel ik ook 2 dagen per week voor kaasboerin

 😉 Ooit begonnen als bijbaantje, maar omdat ik ook dol ben op kaas, noten, chocolade én gezellige klanten, doe ik het inmiddels al bijna 8 jaar. 


Omdat ik als juf 6 weken zomervakantie mag houden, vind ik het heerlijk om op reis te gaan, andere landen te zien, culturen ontdekken en nieuwe mensen leren kennen. Ik wil ook graag iets te betekenen voor onze (verre) naaste. 


In het verleden ben ik vaker met een werkvakantie meegeweest. Het was steeds een groot succes en daarom ga ik graag weer. En wie weet, kunnen we de lezers thuis aanmoedigen om ook eens zo'n avontuur te beginnen tot nut van onze naaste. Je maakt herinneringen die nooit meer uit je hart te wissen zijn. Of te wel: Goud waard! 


Ik ben erg benieuwd welke herinneringen deze werkvakantie zal geven..!


Het beste en veel leesplezier!😉



————————————————————————



En mijn stukje: Ik zal mezelf ook kort aan jullie voorstellen:


Ik ben Hendrika, 23 jaar oud

Ik woon in het landelijke dorpje Berkenwoude. 

Ik kom uit een gezin van 9, en woon nog heerlijk thuis.

Het Groene Hart Ziekenhuis is de plek waar ik mijn droombaan als verpleegkundige uitvoer.

Ik vind het leuk om wat meer van de wereld te zien en een andere cultuur te beleven, om zo ook van hen te leren. In de zomervakantie D.V. hoop ik mee te gaan met de werkvakantie. Ik wil ervoor voor deze mensen zijn, iets voor hen te doen, en dat met behoud van hun eigen cultuur.  

Verder hoop ik door de reis zelf gevormd te worden om o.a. te waarderen hoe goed ik het in Nederland heb.




————————————————————————


Hallo Hallo🙋‍♀️,


Hannah Nijland hier. Ik ben 21 jaar oud en woonachting in de mooie Betuwe (Opheusden). Op dit moment zit ik in de afrondingsfase van mijn opleiding verpleegkunde en hoop ik over een aantal weken met de groep naar Malawi te gaan.


Een aantal jaar geleden ben ik als ambassadeur van stichting Woord en Daad een keer naar Guatemala geweest. Sindsdien kriebelde het bij mij om nog een keer op werkvakantie te gaan. Via een vriendin kwam ik in contact met de werkvakantie van Stephanos en meldde ik mij aan.


Wat ik hoop te gaan ervaren is de verbinding van het geloof over de wereld en een reality-check met hoe bevoorrecht we zijn in Nederland. Daarnaast zie ik er ook naar uit om samen te gaan werken met de Malawianen.  Ook vind ik het heerlijk om van een andere cultuur mee te mogen proeven😋(zowel letterlijk als figuurlijk).


Maar voordat het zover is hou ik mezelf nog zoet met het organiseren van een kindermiddag en zorgen dat ik voldoe aan het juiste aantal kilo's in mijn koffer🙈. 


Ik wens jullie veel leesplezier van onze blog!




————————————————————————




Hey, ik ben Thomas, een sportieve jongen die houdt van uitdaging en avontuur. Binnenkort ga ik met 15 toppers 3 weken op werkvakantie naar Malawi. Hier hopen wij steun te bieden door te werken aan landbouw projecten, school projecten, kinder activiteiten en nog veel meer. We hopen en bidden dat God ons werk zal zegenen en dat we een onvergetelijke tijd te gemoed gaan.







——————————————————————————————



Hallóó allemaal, 


Wat superleuk dat jullie een kijkje nemen op deze blog om onze reis te volgen. Ook wij zijn uiteraard heel benieuwd wat hier allemaal komt te staan, maar mogen dit D.V. bijna gaan ervaren. 


Ik luister naar de naam Mariëlle, soms Annelies want zo heet mijn tweelingzus ;) waar ik ook mee samen woon. Ik ben verpleegkundige en hoop binnenkort te starten met een traineeship in het ziekenhuis. 


Al een langere tijd heb ik de wens om naar een ontwikkelingsland te gaan om daar te helpen en een kijkje te nemen. Het contrast te zien, en te ervaren waar ik als kind al veel over gehoord heb. Uiteraard zal dit maar een klein stukje zijn, maar ik hoop op genoeg indruk voor ons allen om ook daarna, al is het op kleinere schaal een evt verschil te mogen maken. 


Maar, even wat anders wat ik ook hoop: 

1. Ik kom daar van mijn 🕷️🕷️fobie af (anders, sterkte groep) 

2: Voor iemand die geen klusser denkt te zijn, hoop ik dat er kanten omhoog komen die ik van mezelf nog niet ken;) maar daar hebben we alle vertrouwen in. 👩🏼‍🔧


Veel plezier met het lezen en volgen van deze blog, en ik hoop dat we u/jou ook enthousiast maken om ook de koffers te pakken voor een volgende reis naar Malawi. 


Groetjes, Mariëlle








Reacties

Populaire posts van deze blog

Werkvakantie 2024 🇲🇼

Eerste dagen Malawi